1. Join our DarkRP Server!
  2. We have a discord server! Click me to join the fun

Important Bring back Deathrun, please

Discussion in 'Ideas & Requests' started by nacnud117, Sep 25, 2018.

1. nacnud117

nacnud117 New Member

When I got the email, I was stunned but then remembered my time on the IceMod Deathrun, it got so "bad" that I even got the Co-Owner rank a few weeks after being a Trial-Mod. (tbh I spent every second I wasn't at school or sleeping for a few hours on the server and most of the time was the only mod/admin that got to manage things. When donators got to much I was pushed to Co-Owner to be able to give them their rewards.)

Also is Jay still connected to this in any way?

TL;DR Bring back Deathrun please

• Friendly Friendly x 1
  2. 1Day2Die

1Day2Die IceMod Deputy
    Staff Member

Hey @nacnud117 ,

Im sorry to shatter your dreams but a deathrun is currently not planned.

Furthermore I haven't heard anything about jay in years eventhough he was the only other German in the community haha

However if you really want to being back a deathrun, feel free to play around yourself and host it under the IceMod brand. I will gladly assist you with scripting and plugins.

It's not hard and if you give it a try you will surly succeed. I am a fan of deathrun myself

• Agree Agree x 1
  3. nacnud117

nacnud117 New Member

@1Day2Die

Yeah, I figured as much.

Sad to say that I lost contact to Jay years ago but he wasn't the only german in the community, I am sure that at least I was and still am as german as the day I was born haha.

I've actually been playing with the idea of creating a server for a few months now because even though there are quite good servers, it just ain't IceMod, the server had some kind of charm to it that others don't have.

Hosts aren't that expensive anymore so I really am not playing with idea but planning, I am quite tech savvy but would appreciate the help and being under the IceMod brand would not only help to bring in players but it would mean there is an actual IceMod Deathrun server again.

4. 1Day2Die

1Day2Die IceMod Deputy
    Staff Member

Na wenn du deutsch bist wird die kommunikation und die hilfestellung noch besser und leichter sein. Ein Grund mehr einen Server zu machen.

• Agree Agree x 1
    • Optimistic Optimistic x 1
  5. nacnud117

nacnud117 New Member

Na dann...
    So nach einer Stille bin ich wieder da. Ein guter Freund würde auch helfen und da er Grafokdesigner ist kann er auch spezielle Sachen machen.
    Habe auch schon ein paar Slripts raus gesucht, die Frage ist, wenn ihr auf dem TTT einen Pointshop benutzt, welchen? Dann könnte man nämlich sowas einheitlich machen, sprich wenn ich x Pointshop Punkte auf dem TTT Server hab habe icj diese auch auf anderen Servern, bräuchten dann nur einen zentralen Server wo die Pointshop Punkte gespeichert werden.

EDIT:
    Dann ist noch die Frage wie das mit den Donations laufen soll. Erstmal sollen ja die Kosten des Servers gedeckt werden, aber ich kann verstehen wenn dann was von dem Plus an IceMod gehen soll weil der Server ja unter dieser Gruppe läuft und daraus vorteile wie verbreitung erfáhrt.

Last edited: Oct 7, 2018
  6. WingEater

WingEater Forum cleaner and professional spambotbooter
    Staff Member Respected

Hallo mein Deutsche Freunde! Wie geht es dir?
    Der Icemod Community hat viele gute Erhinnerungen hinterlassen. Ich glaube das viele Leute zu alt für Gmod sind und ich frage mir ob ein Neustart sinnvoll ist.

7. 1Day2Die

1Day2Die IceMod Deputy
    Staff Member

@nacnud117

Da wir immoment keinen Pointship benutzen wäre deiner der erste. Daher ist ein einheitlicher (noch) nicht nötig.

Donations gingen bisher immer zu 100% an den Server owner und das sollte erstmal so bleiben :)

@WingEater
    You're right, but with the right attitude and fun on the project, its worth it nevertheless.